info@stichtingtriplec.nl

06 - 29 44 81 70

Geannuleerd - Dickens Festijn Schiedam - december 2021

3 november 2021 - Lieve mensen,

Tot onze grote spijt en met een knoop in onze buik laten we jullie weten dat het Dickens Festijn Schiedam 2021 niet door zal gaan.

De verscherpte corona maatregelen die tijdens de persconferentie van dinsdag 2 november bekend zijn gemaakt heeft ons, in overleg met de Gemeente doen besluiten het festijn te annuleren.

Wij vinden het ontzettend jammer want we hadden er met elkaar graag een feestje van gemaakt. Helaas is het voor ons niet mogelijk het Dickens Festijn neer te zetten naar jullie en onze wensen dus daarom gaan we het niet doen. We hopen op jullie begrip.

We hadden een plan A, B en C en hebben heel serieus gekeken naar echt heel veel opties. Om een goed festijn neer te zetten en geen zwak aftreksel van 2019 hebben we meerdere ideeën uitgewerkt.
We willen met alle partijen (vrijwilligers, ondernemers en bezoekers) die meedoen aan Dickens zorgvuldig en netjes omgaan en niet een week van tevoren af moeten zeggen omdat bijvoorbeeld de vergunning wordt ingetrokken door verscherpte maatregelingen.

Ook moeten we onszelf beschermen want wij doen dit op vrijwillige basis en we steken er echt enorm veel tijd in en maken voorbereidingskosten. Dat doen we met veel liefde voor "ons Schiedam" maar het kan niet ten koste van alles gaan.

Voor evenementen en festivals is nu ook corona check nodig, dus dat betekent het terrein afzetten en er wonen daar ook bewoners die misschien hélemaal niet gecheckt willen worden. Ook gaan de kosten voor de beveiliging en extra mensen die de corona check dienen te controleren omhoog. De optredens (muziek, zangkoren, straattoneel, e.d.) buiten mochten al niet wegens opstoppingen en dan ben je geen doorstroomevent meer.

Dus bekeken we de optie om de Havenkerk, Grote Kerk en de bibliotheek in te zetten om daar de zangkoren, dichters en toneel te laten plaats vinden. Hier mag 75% capiciteit van het toegestane aantal personen naar binnen volgens de veiligheidsregels maar dit houdt tevens in dat de locaties verspreid zijn over een groter gebied.

En wat blijft er dan over van het gezellige Dickens Festijn .....

Zoals jullie begrijpen hebben we echt creatief alle opties laten passeren maar soms moet je een besluit nemen wat je eigenlijk niet wilt. Wij danken alle partijen voor de inzet, het meedenken en werken en bovenal jullie vertrouwen.

Het werk, de tijd en de energie die we er inmiddels ingestoken hebben zullen we koesteren en inzetten voor het Dickens Festijn 2022. Zet de datum alvast in je agenda: zaterdag 17 en zondag 18 december 2022.

Hou voor nieuws en onze andere projecten website en facebook in de gaten.

Veel liefs van een teleurgesteld Triple C,
die uiteraard wel vol goede moed weer creatief vooruit kijkt.

Marijn, Anette en Jenneke

Dickens Festijn Schiedam - december 2021 - Geannuleerd

Augustus 2021: Gaan we het doen of gaan we het niet doen? Na lang denken, verzinnen, wikken en wegen, overleggen over het hoe en wat in deze barre corona tijden hebben we een besluit genomen. Het blijven lastige tijden maar wij denken graag in mogelijkheden in plaats van moeilijkheden dus we gaan ervoor ...

We nemen de gok en gaan een start maken om het Dickens festijn 2021 te organiseren onder voorbehoud van de Gemeentelijke vergunningen en de dan geldende corona / RIVM maatregelingen.

Voor, door en met Schiedammers willen we er op zaterdag 18 en zondag 19 december 2021 weer een mooi feestje van maken. Een oergezellig feest om Schiedam Centrum nog leuker en mooier te maken. De bedoeling is om de historische Dam en de Vlaardingerstraat om te toveren in een gezellige kerstsfeer in de Dickensstijl.

De kracht van Stichting Triple C is om de verbinding te zoeken met allerlei partijen. Door de samenleving te verbinden creëren we betrokkenheid. Samen met vrijwilligers, figuranten en acteurs, zangkoren, senioren & junioren, zorginstellingen, marktkooplui, winkeliers, ondernemers en uiteraard bezoekers van alle leeftijden.

Stichting Triple C wil benadrukken dat het Festijn alleen door kan gaan als wij de benodigde gemeentelijke vergunningen krijgen en de RIVM- en de corona veiligheids regels het toelaten. Stichting Triple C is niet aansprakelijk of verantwoordelijk als het Festijn niet door kan gaan.

Save the Date

Zaterdag 18 december en zondag 19 december 2021 van 11:00uur tot 18:00 uur.

Ben jij erbij?

Inspiratie opdoen?

Inspiratie op doen of alvast in de Dickens stemming komen? Klik hier om Dickens 2019 in Schiedam te bekijken. Of bekijk onze foto-album.

Help mee

Schenk een donatie om het Dickens Festijn in Schiedam nog leuker te maken. Omdat wij afhankelijk zijn van donaties, subsidie en fondsen kan ook jij het verschil maken door een kleine donatie te schenken waardoor wij nog meer leuke acts e.d. kunnen inhuren. Klik op de knop en doneer een bedrag naar eigen keuze. Samen staan we sterk. Alvast ontzettend bedankt voor jouw bijdrage

Hou voor het laatste nieuws ook onze facebookpagina in de gaten

Figuranten en vrijwilligers - Geannuleerd

Help jij ook mee om van het Dickens Festijn in Schiedam een grandioos feest te maken? Schrijf je dan in als vrijwilliger en/of figurant.

Kerstmarkt - Geannuleerd

De kerstmarkt vindt dit jaar plaats op de Vlaardingerstraat en een gedeelte van de Lange Haven / Vismarkt in het Centrum van Schiedam van 11.00 uur tot 18.00 uur. De historische Dam zal een toneelstraat worden.

Wil jij ook een kraam huren om kerst gerelateerde producten te verkopen? Inschrijven kan uitsluitend voor 2 dagen. De kraam is 4 meter lang en voorzien van een dakje dus genoeg ruimte voor jullie leuke producten.

Prijzen gelden voor 2 dagen:
Plaats met kraam van 4 meter € 100,- | Grondplaats € 70,- | Stroom € 15,-

Ook hebben we dit jaar een beperkt aantal plaatsen voor goede doelen en enthousiaste hobbyisten. Neem hiervoor vrijblijvend contact op of je hiervoor in aanmerking komt. Kraam van 2 meter voor € 50,- incl. stroom voor 2 dagen.

Weet je iemand die geïnteresseerd is of vindt je het zelf leuk om deel te nemen,schrijf je dan in voor 15 november a.s.