info@stichtingtriplec.nl of   06 - 29 44 81 70

Dickens Festijn Schiedam 2022

Met veel plezier en enthousiasme hebben wij in 2019 het Dickens Festijn in Schiedam georganiseerd. Wij hebben dit met veel partijen in, om en uit Schiedam gedaan waaronder heel veel enthiosiaste vrijwilligers. Het was een geslaagd festijn wat zeker voor herhaling vatbaar is. Helaas heeft corona ervoor gezorgd dat het festijn in 2020 en 2021 niet door is gegaan.

Vol goede moed kijken we nu uit naar zaterdag 17 en zondag 18 december 2022 om er weer een geweldig feest van te maken voor, door en met Schiedammers en alle belangstellende. Na een prettig gesprek met de Gemeente Schiedam hebben wij besloten te starten met de organasatie, onder voorbehoud van de Gemeentelijke vergunningen, financiën en de dan geldende corona maatregelingen.

Een geweldig festijn neerzetten kunnen we alleen samen met jullie hulp en input. Help je mee?
Kom je als bezoeker of doe je mee als figurant? Wil je op de kerstmarkt staan of als winkelier of horeca meedoen met een leuke actie of wil je sponser zijn? Laat het ons weten en schrijf je in.

Waar, wanneer, hoe en wat:
Dickens Festijn Schiedam.
Feest en kerstmarkt in een gezellige historische sfeer.

zaterdag 17 en zondag 18 december 2022 van 10.00 tot 18.00 uur.
Lange Kerkstraat, Grote Markt, Land van Belofte en omgeving in Schiedam Centrum.

Feest in een historische sfeer.

Schiedam heeft met zijn historische binnenstad het perfecte decor voor een Dickens Festijn! Wist je dat er bij Drukkerij Roelants op Lange Haven 141 in Schiedam rond 1867 Nederlandse vertalingen van de werken van Charles Dickens zijn gedrukt.

Acteurs en figuranten in Dickens klederdracht zullen de bezoekers vermaken. Het straattoneel zal met een Schiedamse twist zijn, dit houdt in dat de geschiedenis van Schiedam in de opgevoerde toneelstukjes terug komt. Geniet van de muziek en de zangkoren en koop wat leuks op de kerstmarkt.

Save the date want er zal weer voldoende te beleven zijn!

Gratis toegankelijk.

Wij vragen geen entree voor het festijn omdat we iedereen de kans willen geven om mee te genieten, ongeacht wat ze te besteden hebben. Voor iedere Schiedammer iets aanbieden en mee laten doen is de kracht van Stichting Triple C. De dagen moeten laagdrempelig zijn om naartoe te komen en een heel open karakter hebben.

Alle activiteiten van Stichting Triple C zijn open en toegankelijk voor iedereen. We proberen alle drempels (betalen, selectie of auditie) altijd te voorkomen. Hierdoor vallen alle hiërarchieën, cultuurverschillen, status, etc. weg en dat sluit aan bij onze missie. Samen, met elkaar er wat moois van maken!

Extra leuk om juist nu alles duurder wordt weer eens gratis met het hele gezin ergens naartoe te kunnen.

Wie doet er mee?

We zijn benieuwd wie er mee willen doen en op welke manier. Doe je mee als figurant, als vrijwilliger met hand- en spandiensten, wil je als particulier of als hobbyist op de kerstmarkt staan, wil je als winkelier of horeca meedoen met een leuke actie of wil je sponser zijn?

Alleen door samenwerking, jullie inzet en deelname als vrijwilligers of figurant, marktverkoper, financiële ondersteuning of sponsoring in natura kunnen wij als non-profit stichting het Dickens Festijn organiseren.

Lees hieronder verder of meldt je direct aan via de groene knop.

- onder voorbehoud van de benodigde gemeentelijke vergunning, financiën en dan geldende corona regels. Stichting Triple C is niet verantwoordelijk als het festijn niet kan plaats vinden.

Hou voor het laatste nieuws ook onze facebook pagina in de gaten.

Figuranten gezocht

Gekleed in 19e-eeuwse kleding, in de stijl van de tijd waarin Charles Dickens zijn beroemde verhalen schreef, kan jij op 17 en 18 december het stralende middelpunt zijn in het centrum van Schiedam.

Meldt je aan om of als figurant een kleine rol te spelen. Het worden gegarandeerd hele leuke repetities en speeldagen! Doel is plezier maken!

We zoeken 50 tot 60 personen van verschillende leeftijden! Ook kinderen zijn welkom (onder begeleiding van een volwassenen)

In een aantal bijeenkomsten ga je met een professionele regisseur je rol doornemen, oefenen en kleding passen. De datums hiervoor worden binnenkort bekend gemaakt.

Schrijf je in en doe gezellig mee.

Kerstmarkt standhouders gezocht

Voor de kerstmarkt zijn kramen van 4 meter te huur of een grondplaats. Die kunnen uitsluitend voor 2 dagen gehuurd worden omdat we lege plekken willen voorkomen. De bedoeling is om feestmaand- of kerst gerelateerde producten te verkopen. Geef dit alvast door in je netwerk. Wij bekijken per aanmelding of de aangeboden producten bij de Dickens Kerstmarkt passen. Uiteraard hebben we ook plekken voor goede doelen en hobbyisten, hier zal een ander tarief voor gelden. Er wordt gezorgd voor stroompunten dus we hopen uiteraard dat een ieder zijn kraam zo gezellig mogelijk aankleedt.

Prijzen gelden voor 2 dagen: Kraam van 4 meter € 120,- | Grondplaats € 90 ,- | Stroom € 10,-

Ook hebben we dit jaar een beperkt aantal plaatsen voor goede doelen en enthousiaste hobbyisten. Neem hiervoor vrijblijvend contact op of je hiervoor in aanmerking komt.
Kraam van 2 meter voor € 60,- incl. stroom. (voor 2 dagen)

Op de kerstmarkt komen ook oude ambachten te staan die demonstraties laten zien.

Ondernemers Schiedam e.o.

Draag jij het Dickens Festijn ook een warm hart toe? Alleen door samenwerking, jullie inzet en deelname, financiële ondersteuning of sponsoring in natura kunnen wij als non-profit stichting het Dickens Festijn organiseren.

Doe mee en help om het Dickens Festijn op zaterdag 17 en zondag 18 december 2022 nog leuker en gezelliger te maken. Laten we met elkaar de bezoekers een geweldige beleving aanbieden in de prachtige historische binnenstad en er een gezellig festijn van maken.

Er zijn een aantal acties bedacht waar je als ondernemer aan mee kan doen om jezelf/bedrijf en het Dickens festijn te ondersteunen. Doe je mee? Voor vragen neem gerust vrijblijvens contact met ons op.

De deelnemers van het Dickens Festijn zijn te herkennen aan het Dickens logo dat op de winkel of horeca is opgehangen. Lees verder via onderstaande pdf

Haak aan ...

Vindt jij het leuk om te haken en heb je nog wat restjes wol in de kast liggen? Haak dan voor onze figuranten fijne polswarmers. We hebben een haak-patroon van Hobbii hieronder staan maar eigen creatie of inbreng is uiteraard welkom.

Creatievelingen gezocht

Ben jij een beetje creatief met naald en draad? Help dan mee om samen met andere vrijwilligers kleding te maken.

Van knopen aannaaien, schorten maken tot chique jurken naaien en hoeden maken. Ben je creatief kom ons dan helpen.

Samenwerkingspartners

Dickens in de pers: