Dickens Festijn Schiedam 2019

© Anton Pieck

Zaterdag 21 en zondag 22 december van 12.00 tot 18.00 uur op De Dam en Vlaardingerstraat in Schiedam.

Dickens Festijn Schiedam

Stichting Triple C wil u graag informeren en betrekken in onze plannen om het Dickens Festijn Schiedam te organiseren op op zaterdag 21 en zondag 22 december 2019 van 12.00 tot 18.00 uur.

We gaan terug in de tijd en het is de bedoeling om de prachtige historische Dam,  Vlaardingerstraat en mogelijk een gedeelte van de Lange Haven in Schiedam Centrum om te toveren in een gezellige 19e eeuwse kerstsfeer in een decor van ambachten, straattoneel, figuranten, zangkoren, kooplui en marktkramen in de Dickensstijl.

Dickens Preview tijdens de Branders Feesten:

In december zal de de Dam als decor dienen maar tijdens de Brandersfeesten op zaterdag 28 en zondag 29 september, was er al een voorproefje van het Dickens Festijn aan de Lange Haven / Vismarkt. Oude ambachten, muziek en straattoneel waren een ware belevenis zijn voor jong en oud.

Heb jij de Dickens figuren gezien?

Ben jij erbij?

Ga je gezellig mee terug in de tijd op de prachtige historische Dam en Vlaardingerstraat in het centrum van Schiedam?

Proef de gezellige 19e eeuwse kerstsfeer in een decor van ambachten, straattoneel, figuranten, zangkoren en kooplui in de Dickensstijl. Het festijn is gratis toegankelijk. Klik hier voor meer informatie.

Maak gebruik van leuke kortingen via de Dolle Dwaze Dickens kortingsbonnen. Deze worden aangeboden door verschillende ondernemers: winkels, restaurants en bedrijven. De bonnen zijn op te halen bij het startpunt van de Kerstmarkt. (meer informatie hierover volgt)

Ook organiseren wij een verkleedwedstrijd. Dus kom in je meest orginele Dickens stijl kleding en maak kans om iets lekkers van Koekela te winnen.

Dolle Dwaze Dickens Dagen

We verspreiden 2500 setjes kortingsbonnen met leuke acties en kortingen van diverse ondernemers, winkels, restaurants en bedrijven onder het publiek tijdens het Dickens Festijn.

Wil jij met je bedrijf of organisatie tijdens het festijn in de spotlights door een leuke actie of korting aan te bieden?
Doe dan mee met de bonnen actie en zorg dat de bezoekers ook bij jou komen!

Meld je dan aan via dit inschrijfformulier of kijk op deze pagina voor meer informatie

Naast het feit dat we subsidie en fondsen hebben aangeschreven voor financiële ondersteuning willen we uiteraard ook het Schiedamse zakenleven betrekken bij dit oergezellige kerstevenement. Draag jij het Dickens Festijn ook een warm hart toe? Doe dan mee om Schiedam nog mooier en gezelliger te maken!

Uitgebreide informatie vind je op deze pagina.

Natuurlijk zijn we op zoek naar  enthousiaste vrijwilligers die het festijn succesvol kunnen maken en een handje kunnen helpen. Bijvoorbeeld achter de schermen om figuranten te helpen met de uitgifte van kleding en opmaken met make-up. Bezoekers begeleiden in hun rolstoel of een helpende arm bieden. Ondersteunen bij het naaien van kleding  voor het kinderkoor, acteurs en figuranten. Of gewoon een lekker bakkie koffie schenken aan de deelnemers.

Heb je ideeën en/of vind je het leuk om mee te doen, laat het ons weten of schrijf je gelijk in via dit inschrijfformulier.

Oproep: acteurs en figuranten. Lees verder op de pagina https://stichtingtriplec.nl/vrijwilligers/  Op deze pagina vind je ook het inschrijfformulier. Dus meld je snel aan zodat jij op 21 en 22 december het stralende middelpunt bent in het centrum van Schiedam.

Gezocht …. Ondernemers, marktkooplui, handelaren, winkeliers en hobbyisten met kerst gerelateerde artikelen

Ken, ben of weet je iemand die leuke artikelen verkoopt en onderdeel wil worden van onze Dickens Kerstmarkt Schiedam op 21 en 22 december?

We hebben nog een paar kramen beschikbaar.
Het betreft 2 dagen van 12.00 tot 18.00 uur. Kijk voor meer informatie op de pagina ondernemers of vul direct het formulier in.

Delen van dit bericht wordt gewaardeerd.

Foto’s zijn aangeleverd en eigendom van W. van den Berg – De Wakkere Stad.

Het Dickens Festijn wordt mede mogelijk gemaakt door:

Wij hopen dat jullie net zo enthousiast zijn als wij. Heb je ideeën en/of vind je het leuk om mee te doen, laat het ons weten: info@stichtingtriplec.nl

© Anton Pieck

Sluit Menu