Molen Festijn Schiedam 2020

Lieve mensen,

De verspreiding van het Coronavirus (COVID-19) leidt nationaal en internationaal tot diverse maatregelen en beperkingen. Beperkingen die ook van invloed zijn op de voorbereidingen en planning van Stichting Triple C – Care, Cure & Culture en Stichting De Schiedamse Molens voor het Molen Festijn Schiedam 2020.

Met dit bericht willen we je op de hoogte brengen dat we door de aangescherpte maatregelen van de overheid, helaas met pijn in ons hart genoodzaakt zijn om het Molen Festijn Schiedam op zaterdag 9 mei a.s. te annuleren. Onze toewijding aan de gezondheid en veiligheid van jullie, de gemeenschap en van ons zelf staat daarbij voorop.

In overleg met de en de Gemeente Schiedam zijn we de mogelijkheid aan het bekijken om het Molen Festijn te verschuiven naar volgend jaar Nationale Molendag op zaterdag 8 mei 2021(onder voorbehoud van de benodigde vergunningen en financiën).

Voor nu: zorg goed voor elkaar, let op elkaar en blijf gezond.

Veel liefs van Anette, Jenneke & Marijn

Stichting Triple C vindt het ontzettend leuk om je te informeren en te betrekken bij onze plannen om het Molen Festijn Schiedam 2020 te organiseren. Het Molen Festijn zal (onder voorbehoud van de benodigde vergunningen en financiën) plaatsvinden op zaterdag 9 mei van 11.00 uur tot 17.00 uur in Schiedam.

We are going back in time to 1880, when more then 20 mills still graced the skyline of Schiedam. The idea behind the Molenfestijn is to transform the route along the mills into a cozy and historic ambience. This will be done by displaying old crafts, live plays with actors and extras, old fashioned costumes, choirs, dance, poets, a Land Rover show with historical models and the Gewiekste kunst exposition by Jacques Tange.

Because of the national millers day, next to all the amazing activities, all the mills will be fully functional. The height of the mills and the view from the top of these giants is impressive, which is nothing to be surprised about when these are the biggest mills in the world. Do you dare to climb all the way to the top?

The festivities are free of charge for all visitors. Will you be there?

Do you want to be informed about Triple C and their activities, subscribe by clicking the link: nieuws@stichtingtriplec.nl

Schiedam is home to the worlds biggest windmills!

The seven biggest mills in the world are all based in schiedam. If we go back in time more than thirthy of these mills graced the city of Schiedam. Most of them, the distiller mills, grinded grain for the distilleries which produced malt wine for the gin industry. In order to catch enough wind in the busy city and for more storage room these mills grew to be the biggest in the world. The five giants that survived the test of time are still iconic for the city of Schiedam. Over the past century they were accompanied by two new mills, which makes for a total of seven distiller mills. Three of these mills are still being used today, they are used to produce flour for Schiedam's bakeries and malt flour for the original malt wine jenever.

For more information about the mills, click on the link De Schiedamse Molens

Uitnodiging voor het Molen Festijn in een andere taal

Onderstaand vindt je de uitnodiging in diverse talen:

Engels – English
Frans – Français
Portugees – Português
Papiamento – Antiliaans
Pools – Polski
Turks – Türk
Arabisch – Alearabia  العربية

As an extra you will, in costume, prepare a small role or act. This can be done alone or in a small group. You will give this day an extra touch of historical Schiedam.

Gezocht ... samenwerkingspartners & sponsoren

Hoe leuk zou het zijn om met, door en voor Schiedammers en alle andere belangstellende, een fantastisch festijn neer te zetten om Schiedam nog leuker te maken. We hebben hier tenslotte wel de hoogste molens ter wereld staan en het is geweldig om voor zowel de inwoners van Schiedam als voor bezoekers de Reuzen van Schiedam in het zonnetje te zetten.

Naast het feit dat we subsidie en fondsen hebben aangeschreven voor financiële ondersteuning willen we uiteraard ook het Schiedamse bedrijfsleven betrekken bij dit gezellige festijn.

Het Molen Festijn zal bijdragen aan een verhoging van het aantal stadsbezoekers/toeristen, wat weer zal  bijdragen aan bestedingspatronen in horecagelegenheden, winkels, organisaties en culturele instellingen. Graag willen we ondernemers en organisaties bij dit event betrekken zodat we met elkaar Schiedam nog meer allure kunnen geven.

Voor meer informatie over de sponsorpakketten en samenwerkings mogelijkheden Klik hier

Schiedam Blue – made by Jacques Tange.

Close Menu
en_GBEnglish