Who are we

Triple C- Care, Cure & Culture is a new foundation based in Schiedam. It is a collective of several socially concerned individuals who want to make a difference in these core values. We organize and facilitate events, workshops and information sessions to make people connect, share information and experiences and inspire each other.

Triple C is a platform for people from all walks of life which tackles societal problems in a creative and innovative way. We are convinced this contributes to a stronger community.

The foundations board consists of:
Marijn Poel, Anette Kooij & Jenneke van den Berg.

Active employees
Jim van den Berg (board member) & Belinda Tange (creative support)

IMG-20181106-WA0000[213]
Van links naar rechts: Marijn Poel, Anette Kooij en Jenneke van den Berg
Jim van den Berg en Belinda Tange

What we do

Triple C is a platform for information, inspiration and connection. In the form of events, workshops and information sessions we connect people with each other, share knowledge and experience and inspire each other to tackle societal problems in a creative and sustainable way.

The core focus at our events is to create an envirenment in which all visitors feel safe and inspired. This way visitors can interact with and inspire each other.

Events

Connect

Workshops

Collaborate

Diensten & projecten

Lezingen, presentaties en workshops op maat.

Stichting Triple C verzorgt naast het organiseren en bedenken van evenementen ook lezingen, presentaties en workshops. Om informatie te delen, taboes te bespreken/ doorbreken en om samen met een onderwerp aan de slag te gaan. Dit is bestemd voor alle groepen: op scholen, binnen bedrijven, binnen serviceclubs of goede doelen, verzorgingshuizen, wijkcentra, buurthuizen, noem maar op.

Om de mogelijkheden voor uw groep te bespreken, een presentatie op maat te geven, een offerte aan te vragen en het inplannen van de lezing, presentatie of workshop kunt u mailen naar info@stichtingtriplec.nl of bellen met Marijn Poel 06-29448170, Anette Kooij 06-36257337 of Jenneke van den Berg 06-22675978

Onderwerpen kunnen zijn:

Mantelzorger
Ben ik mantelzorger? Ik zorg gewoon voor mijn moeder. Een lezing over wanneer je eigenlijk mantelzorger bent en wat daar wel en niet bij hoort.

Verhalen
Story telling: presentatie over story telling en waarom dat zo goed werkt
Mijn leven in kaart: workshop om zelf je levensverhaal te schrijven of die van je ouders, opa of oma

Einde leven
Mijn laatste feestje, maar ik ben er zelf niet bij……interactieve workshop over je laatste wensen, wanneer en hoe je die bespreekbaar maakt.
Praten over de dood: presentatie over de dood zonder taboes
Onafhankelijk advies: presentatie over alles wat je moet regelen voor een uitvaart, op een rijtje en alle mogelijkheden die er zijn
Alsof het nog niet erg genoeg is: lezing over het verschil tussen terminale en palliatieve zorg & wat je vooraf kunt regelen
Mijn laatste zorg; presentatie over wat er na overlijden allemaal gebeurt en hoe je elkaar ontzorgt.
Als geboorte afscheid nemen wordt: presentatie over kennismaken en afscheid inéén.
Betekent einde leven ook einde zorg? Alles over rouwverwerking en nazorg.

Toneel
Wij werken samen met regisseurs en acteurs. Zij kunnen eenakters, sketches of korte toneelstukken verzorgen. Als eye opener of om een thema in te leiden.
Raak: eindeloos contact (Eckstein)
Ont-Mantelt: over mantelzorgers (Eckstein)
Alleen handbagage: over uitvaartwensen (Eckstein)
Later! over jongeren en rouw (Eckstein)

In ieder mens schuilt een boek; Vertel uw levensverhaal!

Vaak wordt gezegd ‘Ik zou er een boek over kunnen schrijven.’ Wij zeggen: doen! Een groep enthousiaste schrijvers biedt u de mogelijkheid uw levensverhaal op te schrijven.

Het is fijn te lezen hoe het leven van een bekende verloopt. Persoonlijke gebeurtenissen krijgen een plaats voor zowel verteller, als familie, vrienden en bekenden. De schrijver noteert hetgeen er verteld is; de verteller bepaalt wat er geschreven blijft.

Wie zijn de schrijvers?
In het voorjaar van 2018 is het pilotproject Levensboeken ‘Mijn leven in kaart’ van start gegaan, georganiseerd door Inloophuizen Schiedam De Wissel|De Weerklank. Potentiële schrijvers krijgen ‘een gereedschapskist’ bij het schrijven van levensverhalen. Waarbij vertrouwen, een luisterend oor en respect voor de verteller centraal staan. In februari 2019 is het pilotproject feestelijk afgesloten in aanwezigheid van wethouder Patricia van Aken. De gedeelde mening, dat het project een doorstart verdient, is door een aantal schrijvers opgepakt met als resultaat dit project: ‘Levensverhalen’, voor en door Schiedammers’.

Oproep aan nieuwe vertellers en schrijvers
Als je nu denkt: ‘ik zou wel verteller of schrijver willen zijn’, schroom dan niet en mail ons: levenverhalenschiedam@gmail.com.

Projectgroep Levensverhalen Schiedam
Met dank aan: Het project wordt uitgevoerd door vrijwilligers en mede mogelijk gemaakt door Seniorenwelzijn, inloophuizen De Wissel en de De Weerklank, Stichting Alzheimer Nederland regio NWN en de Erker.

Contactpersoon: Marijn Poel 06-29448170

Mantelzorgmakelaar – binnenkort volgt meer informatie over deze dienst die Triple C gaat aanbieden.

Een mantelzorgmakelaar is iemand die regeltaken van een mantelzorger overneemt, zodat diegene minder wordt belast. Dit is handig als u sommige taken lastig vindt of als u er geen tijd voor heeft. Een mantelzorgmakelaar ondersteunt mantelzorgers bij uitzoekwerk en regeltaken op het gebied van zorg, wonen, welzijn, financiën en de combinatie werk/mantelzorg. Het doel is het terugdringen of voorkomen van overbelasting. Het geven van goede informatie, kortdurende ondersteuning en praktische oplossingen helpen mantelzorgers om langer te kunnen blijven zorgen voor hun dierbaren.

Een mantelzorgmakelaar helpt u bijvoorbeeld met:
het aanvragen en regelen van zorg.
-het bemiddelen tussen u en uw werkgever over de afstemming werk en zorg.
-informatie over verzekeringen.
-het zoeken naar een passend zorgaanbod voor u en de persoon voor wie u zorgt.
-het onderhouden van contact met uitkerende instanties zoals het CAK.nl, de gemeente of UWV.nl.
-het aanvragen van indicaties bij het CIZ (CIZ.nl), uw zorgverzekering of uw gemeente via de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo).
-het aanvragen van een persoonsgebonden budget (pgb).
-het organiseren van (onder meer) persoonlijke hulp op maat, opvang en woningaanpassing.
-informatie over wetten, regels en voorzieningen.
-het opstellen van een bezwaarschrift of klacht.
-het invullen van formulieren.
-het op orde krijgen van de administratie
-het bieden van een luisterend oor.

Contactpersoon: Anette Kooij 06-36257337 of info@stichtingtriplec.nl

Close Menu