Molen Festijn Schiedam 2020

Stichting Triple C vindt het ontzettend leuk om je te informeren en te betrekken bij onze plannen om het Molen Festijn Schiedam 2020 te organiseren. Het Molen Festijn zal (onder voorbehoud van de benodigde vergunningen en financiën) plaatsvinden op zaterdag 9 mei van 11.00 uur tot 17.00 uur in Schiedam.

Elk jaar vindt op de 2e zaterdag in mei de Nationale Molen- en Gemalendag plaats. Schiedam heeft de grootste molens ter wereld en dit is aanleiding voor Triple C – Care, Cure & Culture om onder andere in samenwerking met Stichting De Schiedamse Molens een mooi festijn te organiseren. De molendag is een nationale dag die we aan willen grijpen om de historische molens zowel nationaal als internationaal nog meer allure te geven.

Want zeg nu zelf, je kan toch trots zijn op onze historische stad Schiedam met een rijke geschiedenis en de grootste reuzen ter wereld!

We gaan terug in de tijd, naar de periode van ongeveer 1880, toen er nog 20 molens in Schiedam waren. Het is de bedoeling om de route langs de molens om te toveren in een gezellige sfeer van oude ambachten, straattoneel met veel figuranten en acteurs, muziek en zangkoren, dans, dichters, een Land Rover show met historische modellen, kooplui en marktkramen met leuke producten.

Uiteraard zijn er allerlei geweldige activiteiten in, op & om de molens. Vanwege Nationale Molendag zullen alle molens draaien en kan je er een aantal gratis bezoeken. De grootte van de molens en het uitzicht vanaf de houten balies maken indruk. Dat mag ook wel als je bedenkt dat het de hoogste traditionele molens ter wereld zijn. Durf jij het aan om naar boven te klimmen in de molen?

Het festijn is gratis toegankelijk voor alle bezoekers. Ben jij er gezellig bij?

Gezocht ... enthousiaste figuranten & vrijwilligers

Natuurlijk zijn we op zoek naar  enthousiaste figuranten en vrijwilligers die kunnen helpen het festijn succesvol en gezellig te maken.

We kunnen helpende handjes gebruiken om bezoekers wegwijs te maken op het molentraject. Achter de schermen om figuranten te begeleiden met de uitgifte van kleding en het opmaken met make-up. Of gewoon een lekker bakkie koffie schenken voor de figuranten en deelnemers. Hand- en spandiensten gaan altijd in overleg.

Tevens zijn wij nog op zoek naar creatieve ondersteuning bij het maken van kleding. We hebben inmiddels een leuke groep met vrijwillige naaisters die druk bezig zijn om voor deze gelegenheid molenkleding te maken. Heb je leuke ideeën en kan je meedenken om met een klein budget leuke dingen te maken, dan ben je van harte welkom en brengen we je graag in contact met Els en Diaan.

Schrijf je hier in als figurant of vrijwilliger en wordt het stralende middelpunt van het Molen Festijn 2020.

We zijn druk bezig met alle voorbereidingen en plannen uitwerken. Binnenkort volgt er via onze website en social media meer informatie. Hou ons dus in de gaten.

Heb je misschien ook leuke  ideeën of wil je aanhaken met je bedrijf of organisatie, neem dan gerust vrijblijvend contact met ons op. Bij Stichting Triple C vinden we het fijn om verbindingen te maken en samen te werken, want  samen sta je sterk!

Ontvang je liever een seintje van ons zodra er meer bekend is, schrijf je dan in via nieuws@stichtingtriplec.nl
Je ontvangt dan met enige regelmaat een nieuwsbrief met de laatste nieuwtjes betreft onze activiteiten. Uiteraard gaan we zorgvuldig met je gegevens om en wordt het alleen gebruikt voor de activiteiten van Stichting Triple C.

Schiedam Blue – made by Jacques Tange.

In Schiedam staan de grootste molens ter wereld!

De 7 grootste molens ter wereld staan in Schiedam. Ooit stonden er meer dan dertig molens in de stad. Het merendeel, de brandersmolens, maalde graan voor de branders, die moutwijn stookten voor de jeneverindustrie. Om binnen de bebouwing voldoende wind te vangen, en voor een grotere opslag- en productiecapaciteit, groeiden de molens uit tot de hoogste ter wereld. Nog altijd zijn de vijf overgebleven reuzen uit die tijd karakteristiek voor de stad. Zij hebben in deze eeuw gezelschap gekregen van twee nieuwe molens waardoor het totaal aantal brandersmolens op zeven is uitgekomen.

Meer informatie over de molens vind je op hun site De Schiedamse Molens

Gezocht ... standhouders voor de Malle Molen Markt

Wij zoeken deelnemers en standhouders voor de Malle Molen Markt die zal plaatsvinden in het centrum van Schiedam. De markt zal de zes historische molens op het traject met elkaar verbinden. Ook komt er op dit traject straattoneel, figuranten & acteurs, muziek, zangkoren en allerlei leuke activiteiten IN en OM de molens.

We zoeken bijzondere, leuke & gezellige artikelen, ambachtelijke- en streekproducten, een aantal foodtrucks, kaasboeren, brood/bakkers, oude ambachten, hobbyisten met zelfgemaakte producten. Ook zijn verkopers van plantjes en bloemen van harte welkom (zondag 10 mei is het moederdag)
Dus heb je nog mensen in je netwerk, zeg het voort!

De vaste prijs voor een kraam (4 meter) of grondplaats is € 50,-

Schrijf je in via dit formulier. Na aanmelding laten wij weten of je geselecteerd bent. (vol=vol)
Neem gerust vrijblijvend contact met ons op als je een vraagt hebt.

Sluit Menu
nl_NLDutch