info@stichtingtriplec.nl

06 - 29 44 81 70

Projecten

Onderstaand vindt u een greep uit onze projecten die wij (in opdracht of samenwerking) aanbieden.

Wij zijn trots dat steeds meer Schiedamse organisaties ons weten te vinden, gebruik kunnen maken van ons grote netwerk en blij zijn met alle verbindingen die wij weten te leggen én kunnen versterken

Levensverhalen van Schiedammers

In elk mens schuilt een boek.

Bij dit project draait het om verhalen voor, door en met Schiedammers. Het legt een verbinding tussen heden, verleden en toekomst. In het heden worden verbintenissen gerealiseerd tussen vertellers en schrijvers. Een deel van het verleden wordt herbeleefd, gedeeld en vastgelegd. Dit kan worden beschreven als een tijdsbeeld, waardoor de verhalen bewaard worden voor en gedeeld worden door volgende generaties.

Contactpersoon: Marijn Poel 06-29448170 of info@stichtingtriplec.nl

Pinksteren in Schiedam

Mei 2021 - Stichting Triple C werkt voor PKN Grote Kerk Schiedam samen met SCHIE TV aan Pinksteren in Schiedam.

Een heel gevarieerd tv-programma waarin het thema wind een belangrijke rol speelt. Dit programma voor jong en oud, gelovig en niet gelovig, is te bekijken op 1e en 2e Pinsterdag op SCHIE tv en daarna terug te zien op www.pkngrotekerkschiedam.nl

Pasen in Schiedam - Triple C op tv bij Schie

April 2021 - Het is weer Pasen. Maar wat vieren we dan eigenlijk?

In opdracht van PKN Grote Kerk Schiedam werken wij mee aan een serie TV programma’s waarin thema’s als Pasen en Pinksteren in het hier & nu worden geplaatst. Voor gelovigen & niet-gelovigen en voor jong & oud.

Zo keken we bij het programma Pasen in Schiedam hoe ‘lijden’ er op dit moment uitziet, bijvoorbeeld armoede en eenzaamheid als gevolg van Corona. Een gedicht van een jongere, muziek, een bezoekje aan de voedselbank, een praatje met Schiedammers, met kinderen op zoek naar wat eieren met pasen te maken hebben. Kortom, een gevarieerd en laagdrempelig programma. Je kunt het nog steeds terugzien op:

Pasen in Schiedam - 02-04-2021PKN Grote Kerk Schiedam

Ook van de volgende programma’s houden we jullie graag op de hoogte.

Valentijntje voor de zorg 2019

Februari 2019 - Bij Monuta Schiedam is op 13 februari 2019 – op de vooravond van Valentijnsdag – de informatiebijeenkomst ‘Valentijntje voor de Zorg’ gehouden over mantelzorg, palliatieve zorg, terminale zorg en ‘einde leven’. Deelname was gratis. De avond was een initiatief van Monuta Schiedam, VPTZ, Minters, Hospice de Margriet en Stichting Triple C.

Met deze avond bieden we een platform voor jong & oud in de breedste zin van het woord. Samen laten we zien wat er allemaal mogelijk is rondom mantelzorg, palliatieve zorg, terminale zorg en einde leven. Kortom: deze waardevolle avond vol informatie, steun en gezelligheid mag je niet missen.

De aftrap van Stichting Triple C met het event Valentijntje voor de Zorg was een succes. Lees verder ..

Bekijk hier de foto's van het evenement.

Onderstaand een aantal prijswinnaars van het Valentijntje voor de Zorg:

Hanke Clausen: “weet je wat ik goed vond aan het Valentijntje voor de Zorg? Dat ik vooral onbekenden zag! Complimenten”

Alexandra Bonnier: “ik vond het een heel geslaagd event! Op naar de volgende”

Joyce de Keizer: “wat ons vooral aansprak was de diversiteit van de aanbieders! Ik heb de kleurenworkshop gedaan maar er was nog heel veel meer te doen!”