info@stichtingtriplec.nl of 06 - 29 44 81 70

Projecten

Onderstaand vindt u een greep uit onze projecten die wij (in samenwerking) aanbieden.

Wij zijn trots dat steeds meer Schiedamse organisaties ons weten te vinden, gebruik kunnen maken van ons grote netwerk en blij zijn met alle verbindingen die wij weten te leggen én kunnen versterken

Dickens Festijn Schiedam

We gaan terug in de tijd. De 19e eeuwse Engelse sfeer van Charles Dickens herleeft in volle glorie in het historisch stadscentrum van Schiedam op zaterdag 17 en zondag 18 december 2022.

De omgeving van de Lange Kerkstraat, Grote Markt en Land van Belofte in Schiedam Centrum wordt omgetoverd in een gezellige kerstsfeer.

Met een kerstmarkt met kooplui en een decor van ambachten, straattoneel, figuranten, zangkoren, kinderactiviteiten en nog veel meer in de Dickensstijl.

Nationale Molendag.

Ontmoet de REUZEN van Schiedam. Op zaterdag 14 mei 2022 is het nationale molendag. De monumentale Schiedamse brandersmolens zijn een opvallende verschijning in het straatbeeld in Schiedam. Het zijn dan ook de hoogste molens ter wereld. Tijdens de Nationale Molendagen openen een aantal reuzen hun deuren en zijn ze van binnen te bewonderen.

Wij willen de Schiedammers en alle andere belangstellende graag meenemen in dit historisch erfgoed en laten 'snuffelen' aan de geschiedenis van Schiedam. De molens bieden legio mogelijkheden om te laten zien wat historisch Schiedam allemaal te bieden heeft en het tijdsbeeld van de ambachten op een laagdrempelige en gezellige manier aan te bieden.

Zorgen doen we Samen.

Het valt ons op dat veel mensen door de bomen het bos niet meer zien in de zorgwereld. Er zijn zoveel mogelijkheden, zorgverleners, procedures, voorwaarden, loketten, afkortingen en (engelse) benamingen.

Als je iets nodig hebt op het gebied van zorg, weet je dan waar je terecht kunt? Steeds meer mensen zijn of kennen mantelzorgers. Zij kunnen wel wat hulp gebruiken bij het doen van aanvragen. Er zijn veel mogelijkheden maar waar ga je beginnen?

Wij denken dat hier het één en ander anders of verbeterd kan worden: Waar moet je zijn en hoe pak je dat aan?

Als Schiedammers willen wij hulp en een luisterend oor bieden aan andere Schiedammers (en omstreken), om met uw vragen op de juiste plek terecht te komen. Zonder dat u van het kastje naar de muur wordt gestuurd en de moed opgeeft om verder te gaan.

Daarom gaan wij in kaart brengen waar precies de behoefte ligt en welke rol wij hierin kunnen spelen. Lees verder

Kerst in Schiedam op TV bij Schie.

In samenwerking met PKN Grote Kerk Schiedam en SCHIE TV maken wij het programma Kerst in Schiedam.

Een gevarieerd Schiedams tv programma over het kerstverhaal in de huidige tijd. Dit programma wil op een laagdrempelige manier laten zien hoe kerst in Schiedam eruitziet en wat PKN Grote Kerk Schiedam nog meer doet naast vieringen op zondag.

De rode draad zijn de elementen uit het kerstverhaal, vertaald naar en vertelt in hedendaagse thema’s, in het hier en nu. Hierbij speelt ook ‘de Schiedammer’ een rol.

Het programma bestaat uit allerlei items, zowel binnen als buiten de kerk gefilmd, en gecombineerd met muziek. We maken mooie verbindingen met o.a. Het Babyhuis , Vrienden van Kinderboerderij 't Hoefblad , Stichting voor klein en groot , Vluchtelingenwerk en nog veel meer.

Het programma wordt op 1e en 2e kerstdag 2021 herhaald uitgezonden via SCHIE TV en zal blijvend te zien zijn via de site van PKN Grote Kerk Schiedam.

Kijk hier het programma terug.

Levensverhalen van Schiedammers

In elk mens schuilt een boek.

Bij dit project draait het om verhalen voor, door en met Schiedammers. Het legt een verbinding tussen heden, verleden en toekomst. In het heden worden verbintenissen gerealiseerd tussen vertellers en schrijvers. Een deel van het verleden wordt herbeleefd, gedeeld en vastgelegd. Dit kan worden beschreven als een tijdsbeeld, waardoor de verhalen bewaard worden voor en gedeeld worden door volgende generaties.

Contactpersoon: Marijn Poel 06-29448170 of info@stichtingtriplec.nl

Pinksteren in Schiedam

Mei 2021 - Stichting Triple C werkt met PKN Grote Kerk Schiedam samen met SCHIE TV aan Pinksteren in Schiedam.

Een heel gevarieerd tv-programma waarin het thema wind een belangrijke rol speelt. Dit programma voor jong en oud, gelovig en niet gelovig, is te bekijken op 1e en 2e Pinsterdag op SCHIE tv en daarna terug te zien op www.pkngrotekerkschiedam.nl

Pinksteren in Schiedam

Pasen in Schiedam - Triple C op tv bij Schie

April 2021 - Het is weer Pasen. Maar wat vieren we dan eigenlijk?

In opdracht van PKN Grote Kerk Schiedam werken wij mee aan een serie TV programma’s waarin thema’s als Pasen en Pinksteren in het hier & nu worden geplaatst. Voor gelovigen & niet-gelovigen en voor jong & oud.

Zo keken we bij het programma Pasen in Schiedam hoe ‘lijden’ er op dit moment uitziet, bijvoorbeeld armoede en eenzaamheid als gevolg van Corona. Een gedicht van een jongere, muziek, een bezoekje aan de voedselbank, een praatje met Schiedammers, met kinderen op zoek naar wat eieren met pasen te maken hebben. Kortom, een gevarieerd en laagdrempelig programma. Je kunt het nog steeds terugzien op:

Pasen in Schiedam - 02-04-2021PKN Grote Kerk Schiedam

Valentijntje voor de zorg 2019

Februari 2019 - Bij Monuta Schiedam is op 13 februari 2019 – op de vooravond van Valentijnsdag – de informatiebijeenkomst ‘Valentijntje voor de Zorg’ gehouden over mantelzorg, palliatieve zorg, terminale zorg en ‘einde leven’. Deelname was gratis. De avond was een initiatief van Monuta Schiedam, VPTZ, Minters, Hospice de Margriet en Stichting Triple C.

Met deze avond bieden we een platform voor jong & oud in de breedste zin van het woord. Samen laten we zien wat er allemaal mogelijk is rondom mantelzorg, palliatieve zorg, terminale zorg en einde leven. Kortom: deze waardevolle avond vol informatie, steun en gezelligheid mag je niet missen.

De aftrap van Stichting Triple C met het event Valentijntje voor de Zorg was een succes. Lees verder ..

Bekijk hier de foto's van het evenement.

Onderstaand een aantal prijswinnaars van het Valentijntje voor de Zorg:

Hanke Clausen : “weet je wat ik goed vond aan het Valentijntje voor de Zorg? Dat ik vooral onbekenden zag! Complimenten”

Alexandra Bonnier : “ik vond het een heel geslaagd event! Op naar de volgende”

Joyce de Keizer: “wat ons vooral aansprak was de diversiteit van de aanbieders! Ik heb de kleurenworkshop gedaan maar er was nog heel veel meer te doen!”