info@stichtingtriplec.nl of 06 - 29 44 81 70

Evenementen

De afgelopen periode hebben wij meerdere evenementen georganiseerd om mooie verbindingen te maken. Door mensen met elkaar te verbinden onstaan er nieuwe relaties en vriendschappen waardoor men elkaar kan helpen en op deze manier kennis met elkaar uit te wisselen. Wij geloven in de kracht van samen en met elkaar te signaleren waar er mogelijk ondersteuning en hulp kan worden ingezet op diverse vlakken.

Zo hebben wij onder andere georganiseerd:

Valentijntje voor de Zorg in 2019

Dickens Festijn Schiedam 2019

Op de planning van 2020 stonden het Molen Festijn Schiedam 2020, Hart voor de Zorg, Mexico aan de Schie en het Dickens Festijn Schiedam 2020, welke helaas geannuleerd zijn wegens COVID-19 (coronavirus)

In december 2021 gaan we het Dickens Festijn weer organiseren, onder voorbehoud van de benodigde gemeentelijke vurgunningen en de dan geldende corona / RIVM regels.

Terugblik - Dickens Festijn Schiedam 2019

Vorig jaar op 21 en 22 december 2019 zijn we terug gegaan in de tijd en hebben de prachtige historische Dam, Vlaardingerstraat en een gedeelte van de Lange Haven in Schiedam Centrum omgetoverd in een gezellige 19e eeuwse kerstsfeer in een decor van ambachten, straattoneel, figuranten, zangkoren, kooplui en marktkramen in de Dickensstijl.

Het was een succesvol festijn waar veel mensen van hebben genoten.

Geniet nog even mee van de prachtige foto’s via ons album . De foto’s zijn gemaakt door Wim van den Berg en zijn eigendom van Stichting Triple C.

Terugblik - Valentijntje voor de Zorg

Met deze avond bieden we een platform voor jong & oud in de breedste zin van het woord. Samen laten we zien wat er allemaal mogelijk is rondom mantelzorg, palliatieve zorg, terminale zorg en einde leven. Kortom: deze waardevolle avond vol informatie, steun en gezelligheid mag je niet missen.

---

Bij Monuta Schiedam is op 13 februari 2019 – op de vooravond van Valentijnsdag – de informatiebijeenkomst ‘Valentijntje voor de Zorg’ gehouden over mantelzorg, palliatieve zorg, terminale zorg en ‘einde leven’. Deelname was gratis. De avond was een initiatief van Monuta Schiedam, VPTZ, Minters, Hospice de Margriet en Stichting Triple C.

“De aftrap van Stichting Triple C met het event Valentijntje voor de Zorg was een succes. De avond bij Monuta werd goed bezocht door mantelzorgers en geïnteresseerden vanuit het netwerk. De bezoekers kregen een compliment op maat van het complimentenmeisje, konden workshops stoelyoga door Yoia, klankschalen van Muzikind en Kleurige Zaken volgen en veel informatie en inspiratie opdoen bij informatiestandjes van De haaknaald voor Kika, Hospice de Margriet, Inloophuis de boei, VPTZ, Bij Mij Assierraden, Jacques Tange, Stichting 4 sweet social, Ontruimingsdeal, Ambulancewens, Mantelzorgkalender, Claessens verzekeringen, Monuta en Levensverhalen van Voor Elkaar. Het toneelstuk Ontmanteld van Eckstein Maakwerk trok een volle zaal en de avond werd opgeluisterd met gitaarmuziek van Istvan. Stichting Triple C kijkt terug op een avond die naar meer smaakt en die klopt bij haar doel: het ontzorgen van de mantelzorger en einde leven uit de taboesfeer halen”, zo kijkt Marijn Poel van Stichting Triple C tevreden terug op het vanavond gehouden evenement.

Onder de deelnemers werden prijzen verloot en wie een evaluatie formulier invulde ontving het mantelzorg boek “Met 70 over de snelweg” van Yvonne Prins. Het boek werd aangeboden door Triple C en Scriptum.

Persbericht van De Schiedammer Online.

Klik hier om de foto's te bekijken - FOTO ALBUM