info@stichtingtriplec.nl of 06 - 29 44 81 70

Welzijn

Wij geloven in de kracht van samen. Door samen activiteiten te ondernemen kan het gevoel van welzijn toenemen.

Welzijn is een gevoel van welbevinden, door sommigen ook wel beschreven als geluk. Met welzijn wordt bedoeld dat het zowel lichamelijk, als geestelijk als sociaal goed met een persoon gaat.

Zorgen doen we samen

Project Zorgen doen we Samen - Februari 2021

Het valt ons op dat veel mensen door de bomen het bos niet meer zien in de zorgwereld.
Er zijn zoveel mogelijkheden, zorgverleners, procedures, voorwaarden, loketten, afkortingen en (engelse) benamingen.

Als je iets nodig hebt op het gebied van zorg, weet je dan waar je terecht kunt?

Steeds meer mensen zijn of kennen mantelzorgers. Zij kunnen wel wat hulp gebruiken bij het doen van aanvragen. Er zijn veel mogelijkheden maar waar ga je beginnen?

Wij denken dat hier het één en ander anders of verbeterd kan worden: Waar moet je zijn en hoe pak je dat aan?

Als Schiedammers willen wij hulp en een luisterend oor bieden aan andere Schiedammers (en omstreken), om met uw vragen op de juiste plek terecht te komen. Zonder dat u van het kastje naar de muur wordt gestuurd en de moed opgeeft om verder te gaan.

Daarom gaan wij in kaart brengen waar precies de behoefte ligt en welke rol wij hierin kunnen spelen.

We hebben daarvoor een enquête gemaakt; wilt u ons helpen en die invullen? Het kost hooguit 5 minuten. (klik op de gele balk )
Ook al heeft u op dit moment (nog) niet met zorg te maken dan helpt u ons wel enorm door de enquête in te vullen.

We vragen u om de enquête zo eerlijk mogelijk in te vullen (dus niet eerst stiekem opzoeken wat het betekent ;-).
We willen namelijk een echt beeld krijgen van wat er wel en niet bekend is. Als u in de toekomst mee wilt werken vragen we u om een email of telefoonnummer in te vullen.

Boek cadeau

Om u te bedanken voor uw medewerking hebben wij een presentje voor u.
We hebben een aantal boeken over mantelzorg (van Yvonne Prins) om cadeau te geven.

Als u dit boek ook wilt hebben, doe dan het volgende:
1. Vul de enquête in
2. Geef uw mailadres op
3. Geef onderaan de vragenlijst aan dat u belangstelling heeft voor het boek
4. Kom het boek ophalen* in Schiedam (op tijd en plaats die met u wordt afgesproken)

Afhalen van een boek kan bij:

De Buurtvrouw , Van Beverenstraat 40, 3117 KW Schiedam op maandag- en vrijdagmiddag.

of bij Stichting J&S, Jongeren & Senioren projecten, Groenelaan 38B, 3114 CH Schiedam op maandag en dinsdag.

Dit geldt zolang de voorraad strekt, dus vul de enquête vandaag nog in.

* wij bezorgen en versturen geen boeken per post.